donderdag 3 december 2020

Adventskalender dag 3 Opzetstuk bureau

Het opzetstuk wordt gemaakt uit één stukje hout. Ik heb zitten lezen welke maten planken hout ik moet hebben, snap alleen niet hoe ik het hout moet leggen.
Ach een oplossing daarvoor heb ik wel. Ik teken het hout na op papier en teken de afmetingen erin. En dat is maar goed ook.
  De eerste gok was de verkeerde 🤭
 
Het snijden van het balsa hout is leuk. Wanneer je met de groef mee snijd, gaat het heel snel. Opletten dat het laatste hoekje dan niet scheef gaat. Ik heb gemerkt dat het handiger is om dat twee keer de snijbeweging te maken. Dwars op het hout gaat het snijden iets lastiger. 
Blokjes tussen de schuine kanten, om het geheel zo recht mogelijk te laten drogen.
Uitmeten van de plankjes
In dezelfde kleuren geschilderd als de sta-tafel

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten