maandag 29 januari 2018

Houtopslag

Grappig hoe een idee ontstaat. Aan de buitenkant van het huis zit de aansluiting voor de stroom. Daar wil ik een kastje omheen maken. Toen bedacht ik er een houtopslag bij.
Eerst maar eens kijken hoe ik een houtopslag kan maken. Op het WereldWijdeWeb is er zat te vinden, maar zonder afmetingen. Daarna bij  Pinterest gekeken, daar kwam ik een goed voorbeeld met maten tegen. Keurig omgerekend naar de 1:24 maten.

Gestart met afmeten en zagen volgens het voorbeeld. Ga ik bij de rand kijken waar de houtopslag komt te staan, blijkt dat niet te te passen. Dan maar op gevoel pas maken, eens kijken hoe ver ik kom...
Uiteindelijk is de houtopslag zo'n 5,5 cm hoog, 5,5 cm breed en 2 centimeter diep. Aangezien ik de zijpanelen 5 graden schuin heb afgezaagd, loopt het dak een beetje af. Met oog op de Nederlandse regen en sneeuw wel beter. 
De bodem

Ondieper gemaakt

Zijkant

In elkaar


Klaar
Bij het huis

1 opmerking:

  1. Hallo Mieke,
    Goed gedaan! de houtopslag ziet er fantastisch uit en is zo'n leuke toevoeging aan het project.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen