zondag 14 januari 2018

Afdak

Onderplaat
 Nu de dakpannen boven water zijn kan ik gaan starten met het afdak boven de deur. Er zijn inmiddels een heleboel voorwerpen die ik zelf maken kan, maar om dit netje te krijgen heb ik wel wat hulp nodig. Ik heb berekend hoe groot het afdak gaat worden en heb daar een dun plaatje triplex voor op maat gezaagd. Leve de proxxon cirkelzaag
Dakpannen
 De dakpannen maak ik ook op maat, zodat het afdak niet zo kolossaal lijkt
Mal voor de houten steunen
 Volgens de superklusser kan je niet werken zonder mal. Die is eerst helemaal uitgemeten en getekend voor we met de balken aan de slag zijn gegaan.
Uitzagen van een hoekje
 Om de verbinding goed te kunnen maken is er een hoekje uit de ene balk gehaald, zodat de andere balk daar in kan steunen.
Perfect op maat

Dakpannen op maat gemaakt en bijgewerkt
 De dakpannen zijn wat bijgewerkt, door het zagen zat daar een kale kant aan.
Glaslatten voor in de deur
 De huisdeur lag al even te wachten op plaatsing. Voordat het afdak geplaatst is, hebben we de deur in zijn scharnieren gehangen. Er is van plexiglas een raam in gemaakt, deze is met houtlatten vast gezet. Denk wel klein... het raam is 1 centimeter breed en zo'n 4 centimeter hoog.
Vast zetten afdak
Ongeluk in huis tijdens werkzaamheden
 We zijn heel enthousiast met het klussen begonnen en ik had verder alles in het huis laten staan. Met het vast timmeren van het afdak is bijna alles omgevallen, verschoven of verplaatst... Ik vond het eindresultaat in de huiskamer wel grappig. Jamie met de kast helemaal over zijn hoofd. Wees gerust, nadat ik de foto gemaakt heb, is hij gered.

Tadaa!
 De zijkant
Vooraanzicht
En de voorkant. Weer een idee omgezet in werkelijkheid 😃

1 opmerking:

  1. Hallo Mieke,
    Goed gedaan. de ingang ziet er geweldig uit en is zeer uitnodigend.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen