zondag 4 februari 2018

Boomzaag

Ik dacht van de week terug aan een workshop tulpen maken van een paar jaar terug. Ik had nog niet zoveel gedaan voor het poppenhuis en was samen met poppenhuis miniaturist aan het fröbelen. Ze zei op een gegeven moment, och over een tijdje kan jij ook zelf dingen uit het niets maken. Mijn eerste gedachte: "dat lukt me nooit"
Whahaha... ik heb mezelf de afgelopen tijd heel erg verrast. Zie hier een miniworkshop boomzaag. 😃

Om een mijn boomzaag te maken, heb ik het volgende gebruikt.
  • Grote paperclip
  • Scoubidou draad
  • zaagje van een figuurzaag (of eventueel een stuk je touw)
  • Rondbektang
  • platbektang
  • pincet



Materiaal en gereedschap

Op het internet heb ik een voorbeeld gevonden van een boomzaag, deze op papier nagetekend.
Het zaagblad is omgerekend 2,2, cm.
Originele tekening
Om de paperclip goed te kunnen buigen, heb ik het regelmatig op het voorbeeld gelegd.
Eenmaal in model, heb ik het draad eroverheen getrokken. Dat vond ik erg stroef gaan. Uiteindelijk heb ik het in heet water gelegd, waardoor het wat beter ging.
Peperclip met draad en zaagje
Zitten brainstormen over wat er als zaag gebruikt kan worden. De superklusser gaf als idee om een stukje touw te gebruiken. Later dacht hij aan een zaagje van een figuurzaag.
Gelukkig bewaren we hier wel eens wat...
Uit mijn naaidoos kwam dus een figuurzaagje tevoorschijn.
Om hem op maat te maken, heb ik het zaagje met een platbektang vastgehouden en daarnaast afgebroken.
Vastgelijmd met secondelijm op het handvat.
Er kan gezaagd worden



1 opmerking: