vrijdag 17 september 2010

Jongenskamerkast

De kledingkast voor de jongenskamer ga ik in 2 kleuren te schilderen. Het grootste deel wit en de midden panelen donker blauw. Ik was bijna klaar met het in elkaar zetten van de jongens slaapkamer kast, toen ik me ineens wat bedacht.
Het zou toch ook leuk zijn om er kleding in te kunnen hangen. Uiteindelijk met het idee naar Theo gestapt en die heeft me geholpen met de verdere uitwerking. Met een digitale schuifmaat heb ik de plek bepaald waar de roede moet komen te zitten. Met de Dremel boormachine en standaard op tafel de juiste boor uitgezocht. Op een stukje proef hout een gaatje van 2 mm diep geboord. Komt het net niet door de zijkant naar buiten. Dan de roede op maat maken, vergt wat geduldig afschuren, maar daar heeft Theo al heel wat ervaring mee Toen dat op maat was, ben ik er verder mee gegaan. Op de een of andere manier paste de achterkant niet zo goed in de kast. Blijkt dat de plank die in de kast zit, niet helemaal ver genoeg aansluit, dus met de frees erlangs en de achterkant past prima. De deuren in de kast gehangen en klaar is de kast. Nog even bij mijn zus langs, die vertelde dat ze allerlei stickers. Ik vond de zeepaardjes wel erg leuk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten