maandag 6 september 2010

Meubels in elkaar zetten

Ineens heb ik het te pakken, ik ga de meubeltjes in elkaar zetten. Je drukt ze uit een plaat en met het voorbeeld vel in handen is het duidelijk wat bij elkaar hoort en hoe je het in elkaar moet schuiven. Inmiddels heb ik het Fimo-huis ook beneden gezet. De beslissing is genomen, ik ga het huis verder afmaken. Nu met gewone meubeltjes, die ik kan kopen of maken.
Uren lang ben ik op het internet aan het spitten, want wat weet ik nou van poppenhuizen?
Ik zie dat er erg veel poppenhuizen zijn 1:12 en er is ook wel wat te vinden over 1:24.
Maar welke verhouding heeft mijn huis? De schrijfster van het FimoHuis-boek is van 2 houten bakken uitgegaan en alles wat ze maakt is passend in het huis.
De houten plaat-meubeltjes blijken een verhouding van 1:20 te hebben. Prima hier ga ik voorlopig mee aan de slag. Als ik de meubeltjes in het huis zet komt het qua verhouding best in de buurt. Of te wel, als ik spullen aan wil gaan schaffen zal ik me moeten oriënteren op 1:24.
Op de foto's het tweepersoonsbed en het toilet meubel, beide voor in de ouderslaapkamer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten