woensdag 7 februari 2018

Zaagbok

Als er dan een zaag is en een houtopslag, is het wel zo handig als er ook een zaagbok is.
Maar hoe zit zoiets in elkaar? Dan ben ik toch wel heel erg bij met de onbegrensde mogelijkheden van het internet. Ik kwam al snel een mooie werktekening tegen, deze keer van de Karwei.
Eerst omrekenen en kijken welke materialen ik er voor nodig heb.
Ik heb een latje die ik voor de omlijsting van de ramen gebruikt heb, in de lengte doormidden gezaagd. Voor de verbindingslatten heb ik een dunner latje gebruikt en die doormidden gesneden. Dit was even testen, want zagen en knippen gaf een heel rommelige rand.
Om de staanders wat steviger aan elkaar te verbinden, zijn ze in de 1:1 versie ingekeept. Toen de superklusser voorstelde om ze een stukje in te vijlen, dacht ik: "te moeilijk!"
Het is idd lastig om de juiste plek af te tekenen en netjes recht te vijlen, maar voor de eerste keer ben ik erg tevreden.
Karwei tekening

De kruizen

De zaagbok

3 opmerkingen: