woensdag 11 juli 2012

Handdoekrekje

In het Poppenhuizen en Miniaturen blad van december 2011 had ik een mooi handdoekenrekje gezien. Niet dat ik dat echt na wilde maken, maar als leidraad was het wel handig. Van anderhalf mm dik triplex heb ik een stukje van 40mmx10mm uitgeknipt en geschuurd.
Ik wilde er een tekst opzetten, gelukkig hadden we een mal waar de tekst klein genoeg was, voor op het rekje.
Op een proefstukje heb ik zitten testen wat het gemakkelijkst ging, een schroefoog of spijkertjes als ophanghaakjes. Uiteindelijk zijn het de spijkers geworden.
Ik was aan het hardop denken hoe ik het geheel kon gaan bevestigen, kwam Theo met de suggestie om de spijkers heel te laten en ze gelijk te gebruiken om het rekje aan op te hangen. En zo gezegd, zo gedaan.

Zo sla je de spijkers er het gemakkelijkst in, met een pincet





Geen opmerkingen:

Een reactie posten