zaterdag 14 juli 2012

Gereedschapskoffer

Er ligt allerlei los gereedschap in het huis en dat wilde ik opruimen. Een gereedschapskist is dan wel handig. Hoe ga ik dat maken en van welk materiaal.
Van Annelies heb ik offset platen gekregen en die hebben aan een kant een mooie metaalkleur. Maar hoe verwerk ik dat? Eerst maar een test stukje afknippen met een schaar, dat gaat makkelijk.
Kan ik het vouwen? Dat blijkt goed te gaan, eerst een lijntje aan de achterkant met een embossingpen zetten en dan vouwen.
Om de afmetingen te berekenen, meet ik de gereedschapskoffer 1:1 op en ga die omrekenen.
De afmetingen op de offset plaat gezet, de plaat geknipt en de lijnen met de embossingpen in het materiaal gezet en alles gevouwen. Oeps, dat is wel een hele hoge rand.
Heel snel kom ik er achter dat de koffer, die ik gebruikt heb als voorbeeld, drie lagen heeft. Dus de rand met 6 mm kleiner gemaakt, dat lijkt er meer op.
Er komt ook een handgreep aan, anders kan die zo lastig meegenomen worden het huis door..
Om de plaat te lijmen ben ik ook aan het testen gegaan, uiteindelijk blijkt de secondelijm de beste lijm te zijn voor het niet poreuze materiaal.

Berekening

Kistje in wording



Geen opmerkingen:

Een reactie posten