maandag 23 januari 2023

Eettafel

De eettafel bestaat uit een blad en drie poten die verbonden worden met een drie puntig stuk.
Op de tafel komt een vaas met rozen en een paar takjes groen. De rozen draai je op een stukje draad, waarbij de binnenkant van het cirkelvormige papier vastgelijmd wordt. Om het wat gemakkelijker te kunnen lijmen heb ik het uiteinde het eerste stuk van het lijmen verzwaard met een knijpertje
Het knippen van de takjes wijst zichzelf. Voor het plaatsen in de vaas heb ik een paar blaadjes aan de onderzijde verwijderd. 
Nadat de vaas gevuld was, vroeg ik me af hoe stevig het geheel is. Mijn conclusie: ik stop wat "kinderklei" in de vaas en steek daar de rozen en het groen in. Staat een stuk steviger zo!
Volgende stap, het maken van een tijdschrift. Bestaande uit een buitenkant en de binnenkant. Stap voor stap lijmen en laten drogen.
 
Kopjes. 
Even een puzzel, voor de tafel heb ik er nu twee nodig. Voor andere onderdelen van het huis, ook twee. Er wordt aangegeven om ze nu alle vier te maken. Het vinden van de onderdelen is een puzzel!
Het kopje bestaat uit een bodem, de staande wand en "de koffie" Omdat ik niet zeker was dat ik de koffie met lijmen geheel in het kopje zou duwen, heb ik het kopje gevuld met wat tissue. En het daar bovenop gelijmd.
Uiteindelijk alle onderdelen gevonden. Karton voor het kopje rond maken en lijmen. Schotels uitknippen. En dan de oortjes gaan maken.
Oortjes maken... uh, van de week lag het stukje metaaldraad nog op mijn bureau! Waar is het gebleven? In alle hoeken en gaten gekeken, maar niet te vinden. 
Bedenk ik me een paar dagen later, er zijn heel veel afgeknipte stukjes papier de prullenbak in gegaan. Het zal toch niet zo zijn 🙊
Grabbel onderin de bak. En jawel, het draadje is terecht. Vier oortjes vouwen. Dat lukt niet met de punttang, het witte laagje dat over het draad zit is erg kwetsbaar. Dan de 6 mm lange staafjes maar ergens omheen vouwen.
Oortjes aan de kopjes gelijmd.
Tafel dekken.
Ik besluit een onderzetter onder de vaas te leggen, het is anders een beetje saai, wit op wit. Twee kopjes en het tijdschrift erbij. De tafel is klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten