vrijdag 18 mei 2018

Waterton

Via een Facebook groep kwam ik er achter dat er houten vaatjes te koop zijn. Daar zitten voor de 1:1 wereld cocktailprikkers in. Ik wil er een gebruiken om het water uit de dakgoot in op te vangen.
 Het leuke van dit projectje is dat ik echt alles zelf verzonnen en gedaan heb.
 Om de deksel op de ton te maken heb ik een dubbele deksel gemaakt, een deel valt in de ton en daardoor schuit het er niet af.
 Wat voor de een iets simpels is, is voor een ander een heel ander verhaal. Neem nou een gat boren in de deksel. Ik had nog nooit met de kolomboormachine geboord. Dus testen, hoe werkt het precies, waar leg ik deksel neer om een gat in te maken. Gelukkig bedacht ik dat het wel erg dun materiaal was, ik heb er met boren een dikker blok hout onder gelegd, zodat het gat goed geboord kon worden.
 Het vat heb ik, net als de deksel twee keer in de cellulose lak gezet.
 Ik wilde er ook een kraan inzetten. Die had ik afgelopen najaar gekocht. Ik zal bij Aliexpress te zoeken naar oorbellen voor het trouwen van mijn nicht en kwam deze stekers tegen.
 Gaatje in de ton geboord, met mijn eigen boormachientje...
De randen om de ton zijn gemaakt van scoubidraad die ik vastgezet heb met een stukje draad van een grote paperclip. Regenpijp erin en klaar is de ton.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten