zondag 27 mei 2018

Tas

Ik gooide van de week een boodschappentas weg, zo'n opvouwbaar nylon flut ding. Ik bedacht dat me dat er in het poppenhuis nog geen boodschappentassen zijn. Ik wilde de rode tas al opvouwen en bij de stapel ideeën leggen, die alsmaar groter wordt. Ik bedacht me en ben aan het klooien gegaan. Berekend hoe groot het lapje moest zijn, iets meer ruimte gehouden voor naden. Ik wil de randen lijmen en niet naaien. Doordat de stof erg glad is, bleek het niet te werken voor mijn 1:24 huis.

Dan maar op zoek naar een ander lapje stof. Ik kwam uit bij een oud stoffen zakdoekje. Dat is minder glad en soepel genoeg om mee te werken.
Eerst de bovenranden omgevouwen om te lijmen. Daarna de zijkanten. Toen het lapje naar de goede kant gevouwen om te zien of het zo zou werken. Weer terug om de gelijmde randen. een beetje af te knippen.
Op zoek naar iets wat ik als hengsel kon gebruiken. Ik kwam roze lint tegen, wat smal genoeg is om zo te kunnen gebruiken. Eerst heb ik de tas ermee versierd en daarna Emma erbij gehaald om de lengte van het hengel te bepalen.

Zo ga je dus in een uurtje van een het idee van opvouw tasje naar deze tas 😃


1 opmerking: