zondag 1 april 2018

Houtmand

Om het hout in het huis te kunnen plaatsen heb ik een mand nodig.
Gezocht op het WereldWijdeWeb en ik kwam een voorbeeld tegen waarbij er karton als basis gebruikt werd. Dat leek mij wel makkelijk.
Aan het proberen geweest om de basis te maken. De binnen en buitencirkel waren vrij simpel. Alleen hoe krijg je de ruimte in een oneven aantal gelijke vlakken verdeeld? Ik kwam er niet uit. Gelukkig heb ik een superklusser in huis, die me graag helpt. Het heeft even wat reken en tekenwerk gekost, maar de basis is gelegd.
Het omwikkelen met het wickerdraad ging makkelijk. Alleen hoe werk je het verder af? Het voorbeeld was daar niet duidelijk genoeg voor.

Zoals met meer lastige projectjes gaat, ik heb het opzij geschoven. Een tijdje later ben ik een hele lange vlecht gaan maken om de randen af te werken en een bodem onder de mand te plakken.
In de mand heb ik een stukje leer geplakt, met al dat hout moet het toch wel stevig zijn.

Nog wat hout gezaagd en wat aanmaakhout in de mand erbij en de houtmand kan gebruikt worden.
Houtmand
Van draad en karton naar houtmand


1 opmerking:

  1. Hallo Mieke,
    Deze zijn allemaal erg goed gedaan. goed gedaan.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen