donderdag 5 februari 2015

Huiskamerlamp

Voor in de huiskamer heb ik een Tiffany hanglamp. Het snoer is een beetje lang en ik besluit hem zelf korter te maken. Spannend! Normaal zou ik naar mijn super handige man lopen maar soms wil ik dingen ook zelluf doen. Hij had me al eerder uitgelegd hoe deze stekker in elkaar steekt, nou dat moest dan toch lukken?
Na de eerste poging, ben ik de stekker even gaan laten zien, dat was maar goed ook. Er was nog iets te veel koperdraad zichtbaar... De tweede poging is gelukt en ik heb het zelf gedaan.
Best klein, zo'n stekker.


Even test hangen
Ik wil het draad over het plafond laten lopen. Om een kaartenhanger te maken heb ik ooit eens een plastic gootje gekocht. Die komt nu van pas om de draad in te verbergen. Ik merkte dat het nogal lastig was om de draad in de goot te houden en tegelijkertijd op het plafond te plakken. Uiteindelijk heb ik de draad in de goot gelijmd en daarna het geheel tegen het plafond.
Even drogen.
Het huis ligt nog op zijn kant....
De lamp doet het :-)


Op naar de volgende verlichtingsklus: op zolder.
Het behang in deze kamer krijgt een ander kleurtje. Inmiddels is het houtwerk van de ramen er al afgesloopt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten