maandag 19 januari 2015

Verlichting


In de tijd dat ik met het poppenhuis begonnen ben, heb ik niet echt over de verlichting nagedacht. Theo heeft in de voorbereiding wel draden getrokken, maar niet overal. Achteraf gezien hadden we beter wel overal eerst licht kunnen maken, want het is nu echt een hele lastige klus. Uiteindelijk is overal een oplossing voor te verzinnen, maar dan ben je wel weken verder...
Het begon al dat de bestaande draden niet met de draad van de ledlampjes gesoldeerd kunnen worden. De dikte van de draden komt niet overeen, dus om elkaar heen draaien lukt niet. Uiteindelijk heeft Theo bedacht dat we de de draden via een busje aan elkaar kunnen verbinden, dichtknijpen en dan zit het vast. Het busje is van metaal, dus moet dat wel geïsoleerd worden. Dat kan met krimpkous. Tijdens de afgelopen beurs heb ik daar de kleinste maat van gekocht. Voor 2 draden groot genoeg, om over het busje heen te doen... te smal.
Via 
Nalladris heb ik een grotere diameter krimpkous besteld. Vandaag ben ik samen met Theo aan het klussen gegaan. Het busje gaat in een stukje krimpkous, dit hou je vast. De föhn erop en krimpen maar. Hihi, makkelijker geschreven, dan gedaan. Ik heb er een paar vastgehouden en die konden weg, wegens te hard knijpen.. Uiteindelijk heb ik de föhn maar vast gehouden.


We hebben 4 lampen bevestigd. Met de vijfde ging er iets mis, gelukkig kan ik nog lampjes bijbestellen.
De draden boven de lampen ga ik nog afwerken, zodat de busje minder zichtbaar zullen zijn. De lampen hangen een beetje raar, dat komt omdat het huis op z'n rug ligt.
  
Busje met krimpkous

De elektriciën

Jongenskamer

Badkamer

Slaapkamer

Keuken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten