zondag 27 januari 2013

Zoldervloer

Na het wachten kwam een kleine teleurstelling. Ik heb, voor ik de houtplaatjes op de latjes legde, gezien dat ik veel lijm gebruikt had. Een deel ervan heb ik weggehaald, waarna ik de plaatjes onder druk er een nachtje op heb laten zitten. Met het eraf halen blijkt er een deel van de plank op de lijmresten op zolder te plakken... Het weg halen hiervan lukt nog niet goed, maar de latjes weghalen kan ook niet meer, die zitten te goed vast. Ik ben bezig geweest om het weg te schuren, dat lukt voor een deel. Met geduld en verder schuren zal het wel mooier worden.
Vandaag heb ik geen zin meer om te schuren, maar wel om te plakken. Eerst heb ik de boel gestofzuigd, zodat de lijm goed kan pakken. De houtplaatjes heb ik ingepakt in bakpapier, hopen dat dit niet vastlijmt. En ik heb minder lijm gebruikt...
Om de latjes aan te kunnen drukken heb ik nu langere stukken hout nodig, zodat het geheel goed aangedrukt wordt.



W.i.p. = work in progress





Geen opmerkingen:

Een reactie posten