zaterdag 19 januari 2013

Frezen

Ik liet Annelies de zolder zien en vertelde over het plan om daar eerst een kartonnen bodem te maken, met een gleuf onderop voor de bedrading. Om daar vervolgens houten planken erop te maken.
Zitten we weer beneden te kletsen over iets anders, kreeg Annelies ineens een brainwave. Waarom frees je geen gleuf in het hout, kan de de bedrading daar inleggen en komt je vloer niet zover omhoog.
Een goed idee.
Een paar weken geleden kreeg ik de beschikking over een stukje multiplex, zo kon ik testen of ik met mijn gereedschap een gleuf kon frezen. Dat lukt, weliswaar niet kaarsrecht, maar onder het hout zie je daar straks niets meer van.
Van de week ben ik gestart, mondkapje op, vanwege het fijne stof, dat erg kriebelt in mijn keel. Bril af, met iedere uitademing besloeg die. Oordopjes in mijn oren, het is nogal een krijsend geluid aan mijn gehoororgaan.
Uiteindelijk zijn de gootjes nu groot genoeg om de draden in te laten lopen. Eerst ga ik het nog stofvrij maken. Daarna worden de draden vast gelijmd in de goot, met Bison Kit transparant.
In actie:
Frezen
Klaar voor de klus
De gleuven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten