woensdag 10 augustus 2011

Vloer beneden verdieping

Voor in de huiskamer wilde ik een parketvloer. Op de beurs in Rijswijk ben ik daar ook voor geslaagd. Ik ben ineens weer zo lekker bezig, dat ik gisteren gestart ben om 2 mallen te maken voor de vloeren. Vandaag heb ik de mal op het parket overgebracht, zodat ik het op maat kon gaan maken. Dat gaat heel simpel, met een schaar. Dan passen en meten of de vloeren inderdaad de juiste maat hebben. Hierna het spannende deel, het vastlijmen. Het moest met een contactlijm geplakt worden. Als het eenmaal contact maakt, kan je het niet meer verplaatsen. Gelukkig heb ik wel al veel ervaring opgedaan met een gelijkmatige lijmlaag opbrengen, deze keer met Bison kit transparant. NB de volgende keer dat ik daar mee ga lijmen, doe ik gelijk het raam open.
Er zit een Duitse en Engelse gebruiksaanwijzing bij, in het Engels staat er bij dat het zou kunnen gebeuren dat de vloer gaat "warpen", dan moet je even iets zwaars op de vloer zetten, om het geheel aan te duwen. Zodra de lijm goed uitgehard is, kan ik gaan schuren en een laag lak eroverheen gaan aanbrengen.
De mal op de achterkant van het parket
De bison kit laag

De keukenvloer, zonder bobbels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten