maandag 6 december 2010

Dakpannen

Op de poppenhuizenbeurs heb ik bij  't Houthoekje dakpannen gekocht. Deze dakpannen zijn van hout gefreesd. Met het kopen zijn ze nog niet geverfd, zodat je ze in je eigen kleur kan maken. Mijn eerste idee was om de dakpannen rood te maken, maar ik denk dat het niet zo mooi staat bij de bakstenen. Dus ben ik voor leisteen grijs gegaan. Vanmorgen heb ik de dakpannen op de workmate gelegd zodat ze van alle kanten bespoten kunnen worden. Theo is het komen voordoen. Hij was leuk aan het spuiten, toen de dakpannen ineens wegvlogen De pannen zijn zo licht dat je de spuitbus onder een bepaalde hoek moet houden, anders blijven ze schuiven. Maar het is gelukt, de onderkant is gespoten. Later op de dag was de verf voldoende gedroogd om de pannen om te draaien en heeft de spuiter ook de onderkant grijs gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten