zaterdag 4 december 2010

Dakkapel

Een paar weken geleden liet ik het huis aan Anne en Jolanda zien en gelijk waren de dames aan het fantaseren. Ze vonden het leuk als er een dakkapel op het dak zou komen in plaats van het aanwezige dakraam.  Tja een leuk idee, maar ik ben niet zo handig met hout en zagen, ik zag het niet zo zitten.
's Avonds het idee aan Theo verteld en die zag het wel zitten. Nu zijn dat plannetjes waar hij eens rustig over na gaat denken, want hoe ga je dat maken. Welk materiaal kan je daar voor gebruiken, wat is er voor bruikbaars in huis.
Op een gegeven moment was Theo aan het verbouwen in ons huis en liep hij met een zaag te wandelen. Ineens had mijn huis een groot gat in het dak. En de afgelopen dagen is Theo druk bezig geweest met zagen, schuren, plamuren en nog meer schuren. Ik vind het heel leuk worden, de dakkapel in wording. Om te testen of het uit komt met de dakpannen, is ook Theo's vinger te zien die de dakpannen vast houdt. Voordat de dakpannen er op kunnen, worden ze eerst grijs gespoten.
Dan zit er ineens een gat in het dak

met dakkapel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten