maandag 17 april 2023

Kussens en bank.

Ze laten het er zo simpel uitzien op de plaatjes. 
Knip een stuk stof uit. 
Lijm de de lange kant aan elkaar. 
Vouw 0,4 centimeter naar binnen en lijm dat vast.
Heb je enig idee hoe lang of kort 4 mm is?
En dat dan naar binnen vouwen en lijmen...? Daar moet je een octopus voor zijn!
 
 
 
 

Uiteindelijk heb ik het idee kunnen laten varen dat alles perfect moet zijn. Toen werd het werken aan de kussens ineens weer een heel stuk leuker.
Voor de bank mocht ik drie kussens maken. Daarnaast zeven sierkussens, deels voor op de bank. En deels voor verder in het huis.

Volgende stappen de bank. Inmiddels heb ik ervaring opgedaan met stoelen maken. Kom maar op met die bank. Plaatje hout, stuk synthetische watten erop. En dan de stof er omheen vouwen en plakken. 
Net als als ik eerder gemerkt heb: lijm het eerste stukje. 
Goed laten drogen, dan pas verder met lijmen. 
Ik heb klemmen gebruikt om de stof te helpen aan de ondergrond te hechten. Zo leer ik iedere keer weer bij.
Stofonderdelen bank



Synthetische watten




Rugleuning 


Rugleuning aan de bank


Zijkanten aan de bank
De complete bank met kussens en een plaid. 
Als pootjes zaten er gouden onderdeeltjes bij. Jammer genoeg is goud niet mijn lievelingskleur, dus waarom zou ik het dan gebruiken? Op zoek naar iets anders kwam ik roze kralen tegen. Deze passen super onder de bank!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten