woensdag 26 februari 2020

Strijkplank

Nu het huis weer ingericht is, kan ik weer verder met bedenken wat er nog nodig is in het huis.Voor op zolder vind ik het leuk om een strijkplank te maken. Mede dankzij de voorbeelden op Pinterest aan de slag. De meeste ontwerpen zijn 1:12 en het materiaal is niet wat ik in huis heb. Dan maar zelf meten en rekenen.
Ik verzamel graag "waardeloos materiaal". Mijn nicht had een kartonnen schaakspel en toen de speelstukken uit het karton verwijderd waren, heb ik het restje meegenomen. Nu voor de strijkplank was het lekker stevig materiaal om mee te werken.
Als poten heb ik een satéprikker in stukjes gezaagd en gaten in geboord om aan elkaar te kunnen zetten.
Met een dun stukje schuim en stof van een oude stoffen zakdoek is de hoes gemaakt
Maten eigen strijkplank en dan omrekenen
Karton
Gaten in de poten boren
Emma is tevreden

5 opmerkingen:

  1. Je strijkplankje is geweldig goed gelukt, Mieke. Nu kan jouw Emma 's morgens vroeg, als ze nog in haar duster rondloopt, de strijk afwerken!! Klaar is klaar, toch ;)??
    Fijne avond gewenst.
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ilona, Emma is er helemaal blij mee. Alleen zou ze het fijn vinden eindelijk wat kleren te krijegn om te kunnen strijken ;-)
      Fijne avond,
      Mieke

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen