zaterdag 24 november 2018

Paraplu

In de hal van mijn poppenhuis staat een fimo paraplubak met paraplu's gemaakt van fimo. De rest van de inrichting van de hal is ook gemaakt van fimo.
Het oorspronkelijke plan was om de hele inrichting van fimo te gaan maken. Dat plan heb ik in de prullenbak gegooid, wegens niet werkbaar. Aangezien ik het resultaat in de hal wel leuk vond, heb ik dat in ere gehouden.
Ik kwam allerlei voorbeelden van stoffen paraplu's tegen en wilde weten of ik dat ook zou kunnen maken. Met de afgelopen vakantie liep ik tegen een zakje cocktailparapluutjes aan. En voor 99 cent kon ik die niet laten liggen bij de So Low.

Ik heb het papier van de paraplu er voorzichtig vanaf gehaald. Het geraamte op de stof gelegd en een cirkel afgetekend. De stof is speciaal voor me. Na het overlijden van mijn vader waren er een paar overhemden met een klein werkje. ik heb mijn moeder toen gevraagd of ik die voor een project (of projecten) in het poppenhuis mocht gebruiken. En gelukkig vond ze dat goed.

Met textiellijm een zoom gemaakt. Een cirkeltje uit het midden geknipt en zo het geheel over de papieren baleinen bevestigd. Als handvat een kraal gebruikt.
Het bindlint gemaakt van een lusje van 1:1 kleding. Gespiekt bij een echte paraplu hoe dat eigenlijk bevestigt zit.
Lint aan de paraplu bevestigt en twee kleine stukjes klittenband vastgelijmd. Voor een volgend paraplu project, mag dat klittenband stukje groter zijn.
Jamie was zo stoer om te poseren met de paraplu. Het is een flink exemplaar... goed voor de slechte dagen die we hier in Nederland wel eens hebben.

1 opmerking:

  1. Hallo Mieke,
    Deze zijn zo mooi en goed gemaakt ... en wat een mooie eerbetoon aan je vader.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen