zaterdag 6 april 2013

Roze rozen

Ik heb in oktober bij Trompke's poppenhuisminiaturen een paar setjes gekocht om bloemen te maken. Een paar weken geleden ben ik begonnen met de roze rozen. De blaadjes zijn rondjes van servetten, daar doe je een paar op een steeltje, zodat het er een beetje rommelig gevouwen uitziet. Leuk begin.
De groene blaadjes zijn een ander verhaal. Dit zijn geponste sterren die ik eerst in drieën mocht knippen. Met een beetje geduld was dit te doen. Volgende stap, prik een gaatje tussen de 2 blaadjes en schuif de blaadjes op de stelen.
Dat ging voor geen meter. Iedere keer dat ik dacht in het midden te zitten, bleek het toch net op het randje te zijn.  Met als resultaat een niet bruikbaar gat. Ik kreeg er een beetje een sik van en heb het geheel opzij geschoven.
Nu, een paar weken later, heb ik een andere oplossing bedacht. Jammer genoeg is de batterij van mijn fototoestel leeg. Een foto van de complete rozen volgt.


Speldenknop laat zien hoe klein de blaadjes zijn...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten