zaterdag 31 maart 2012

Gelukt

Ik heb een leuke site ontdekt, waar een Wil ( http://minidesign.punt.nl/ ) een heleboel spullen voor in een poppenhuis ( 1:24) maakt. Ze is daar goed in en kan ook duidelijk uitleggen hoe je iets maakt. Laatst had ze een keukenrol houder en een "houten" fruitschaal.
De fruitschaal was simpel, neem de helft van de dop van een pistache nootje en schuur dit op.
De keukenrol houder was al wat lastiger, in het voorbeeld gebruikt Wil een paperclip.
Ik had er een gepakt maar toen Theo me er mee bezig was merkte hij op dat deze te groot was. En inderdaad met een kleinere paperclip werd het mooier. Ik ben het nog een keer gaan proberen met ijzerdraad. Vanavond heb ik een papieren zakdoekje op maat gemaakt en ben gaan rollen. De eerste keer rolde ik scheef en dat werd niet mooi. Gelukkig was er nog een strookje uit de zakdoek te halen en heb ik het overnieuw gedaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten