zaterdag 14 januari 2012

Tulpen

Ik heb het draad waar de tulpen op gemaakt worden (zie vorige foto) op 2,5 centimeter geknipt. Deze steeltjes heb ik in steekschuim gestoken. Het steekschuim heb ik in de bankschroef gezet, staat het hoger en vast. Op de site bij Templewood gekeken, welke lijm ik het beste kan gebruiken.
Het advies is PVA lijm, daar het ik een flesje van staan, dus een beetje op een blaadje gedaan, de kont van de tulp hierin gedoopt en op het draadje gezet. Jammer genoeg bleef het niet zitten en werd ik er bijna ongeduldig van. Dan maar andere lijm proberen, de Tacky glue droogt ook helder op.
Laat dat nu de oplossing zijn. Beetje lijm erop, tulp op steeltje, even wachten... en door naar de volgende. Ik laat dit eerst goed drogen, dan volgen de blaadjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten